جدیرترین اخبار :
  • نشست رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور با رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار
  • پاسخ هند به تهدید آمریکا: توافق چابهار به نفع کل منطقه است
  • چرا منطقه آزاد چابهار برای هندی‌ها مهم است؟
  • دیدار مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار و سفیر کره جنوبی در جزیره قشم
  • گشایش نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریا محور ایران در جزیره قشم

تبدیل فرصت‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد به بسته‌های سرمایه گذاری

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/04/27 | تعداد بازید :419
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد را به بسته‌های سرمایه گذاری تبدیل کردیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، حجت الله عبدالملکی در نشست خبری دومین نمایشگاه معرفیتبدیل فرصت‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد به بسته‌های سرمایه گذاری بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مشهد، افزود: زیرساخت‌های ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری، آماده و مجوز بهره برداری این بسته‌ها هم تامین شده است که این تعداد بسته، سه هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.
مشاور اقتصادی رئیس جمهور یادآور شد: این بسته‌های سرمایه گذاری توسط هفت منطقه آزاد، تولید و برای به ثمر نشستن آن‌ها، ۴۳۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.
به گفته وی، تا پایان امسال بیش از هزار و ۵۰۰ بسته سرمایه گذاری ایجاد می‌شود.
وی با تاکید بر استفاده از همه امکانات برای معرفی این بسته‌ها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، گفت: برای معرفی این بسته ها، پیش بینی شده است که تا پایان امسال، ۱۵ نمایشگاه شامل هفت نمایشگاه داخلی و هشت نمایشگاه خارجی، برپا شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: مشهد میزبان دومین نمایشگاه است که عصر روز سه شنبه شروع به کار می‌کند.
عبدالملکی افزود: ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی هم به دومین نمایشگاه اضافه شده است و این منطقه‌های ویژه اقتصادی می‌توانند فرصت‌های سرمایه گذاری و توانمندی هایشان را در نمایشگاه ارائه کنند.
وی یادآور شد: در نخستین نمایشگاه معرفی این بسته‌های سرمایه گذاری که اردیبهشت ماه امسال در تهران برگزار شد، بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان تفاهمنامه به امضای طرفین رسید.
مشاور اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرد: اولین نمایشگاه بین المللی هم شهریور ماه امسال در کشور ارمنستان برگزار می‌شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور همچنین با بیان اینکه یک سوم صادرات غیر نفتی ایران از محل مناطق آزاد انجام می‌شود، اظهار داشت: هزینه تولید در ایران نسبت به کشور‌های دیگر نسبتا پایین و زیرساخت‌های کشور برای سرمایه گذاری مطلوب است.
عبدالملکی در بخش دیگری از سخنانش، به موضوع پدیده شاندیز هم اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر در سهام پدیده شاندیز دچار خسارت شده و اجرای دوباره این طرح و برطرف کردن موانع طرح پدیده شاندیز جزیره کیش هم در دستور کار است که امیدواریم مردم به سرمایه مورد انتظارشان برسند.
۷۰ منطقه ویژه اقتصادی و ۱۴ منطقه آزاد اقتصادی در کشور فعال است.
در سال ۱۴۰۱، ۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مناطق آزاد انجام شد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل